Infoga Power BI-rapporter i PowerPoint-presentationer
Power BI-rapporter inbäddade i PowerPoint
Det går nu att infoga Power BI-rapporter i en PowerPoint-presentation. Inte bara som en bild utan det går att använda dem också.
Det går att filtrera och klicka runt i Power BI-rapporter för att anpassa vad som ska visas i den inbäddade i PowerPoint.
Kopiera länk
När du publicerat rapporten i webb-läsaren kan du kopiera länken till rapporten.
Gör så här:
- Öppna och logga in Power BI-tjänsten i webbläsaren https://powerbi.com.
- Gå till den arbetsyta där rapporten finns lagrad.
- Öppna rapporten.
- Klicka på ikonen för Dela [Share] i överkanten av rapporten.
- Välj länkikonen.
- Klicka Kopiera [Copy].
Bädda in rapport
Växla över till PowerPoint för att bädda in rapporten i presentationen.
- Kontrollera så du är inloggad med samma användare i PowerPoint som i Power BI-tjänsten i webbläsaren.
- Välj Power BI på menyfliken Infoga [Insert].
- Klistra in länken.
- Klicka på Infoga [Insert].
OBS!
Har du inte ikonen för att klistra in en Power BI-länk, så gå in under alternativet Tillägg [Add-in] och lägg till den som en app, om du är behörig att göra det.
Uppdatera rapporten
Det går att uppdatera rapporten via ikoner nere till höger om rapporten har ändrats sedan förra gången du använde PowerPoint-presentationen.
Behörighet
För att ha åtkomst till den inbäddade rapporten i presentationen behöver du minst ha en Power BI Pro-licens och även behörighet att öppna och använda rapporten i Power BI-tjänsten i webbläsaren.