Infoga Power BI-rapporter i PowerPoint-presentationer

Power BI-rapporter inbäddade i PowerPoint 

Det går nu att infoga Power BI-rapporter i en PowerPoint-presentation. Inte bara som en bild utan det går att använda dem också.

Det går att filtrera och klicka runt i Power BI-rapporter för att anpassa vad som ska visas i den inbäddade i PowerPoint.

Kopiera länk

När du publicerat rapporten i webb-läsaren kan du kopiera länken till rapporten.

Gör så här:

  • Öppna och logga in Power BI-tjänsten i webbläsaren https://powerbi.com.
  • Gå till den arbetsyta där rapporten finns lagrad.
  • Öppna rapporten.
  • Klicka på ikonen för Dela [Share] i överkanten av rapporten.
  • Välj länkikonen.
  • Klicka Kopiera [Copy].

Bädda in rapport

En bild som visar bord Automatiskt genererad beskrivning

Växla över till PowerPoint för att bädda in rapporten i presentationen.

  • Kontrollera så du är inloggad med samma användare i PowerPoint som i Power BI-tjänsten i webbläsaren.
  • Välj Power BI på menyfliken Infoga [Insert].
  • Klistra in länken.
  • Klicka på Infoga [Insert].

En bild som visar silhuett, valv Automatiskt genererad beskrivningOBS!

Har du inte ikonen för att klistra in en Power BI-länk, så gå in under alternativet Tillägg [Add-in] och lägg till den som en app, om du är behörig att göra det.

Uppdatera rapporten

Det går att uppdatera rapporten via ikoner nere till höger om rapporten har ändrats sedan förra gången du använde PowerPoint-presentationen.

Behörighet

För att ha åtkomst till den inbäddade rapporten i presentationen behöver du minst ha en Power BI Pro-licens och även behörighet att öppna och använda rapporten i Power BI-tjänsten i webbläsaren.

Du gillar kanske också...

Börja prenumerera idag!

Ta del av tips & tricks i Excel och Office en gång i månaden helt kostnadsfritt.

Grattis! Du kommer nu att få Excelbrevet varje månad helt gratis.