Använd Outlook för mötesplanering och OneNote för mötesanteckningar
Infoga mötesinformation från Outlook till OneNote
När du har skapat en mötesinbjudan i Outlook kan du välja att skriva anteckningarna för mötet i en anteckningsbok i OneNote istället för i Outlook.
I OneNote har du fler möjligheter att infoga och samla olika typer av information än i Outlook. Du kan till och med använda OneNote som diktafon.
Gör så här:
- Skapa en möteskallelse i din Outlook kalender.
- Klicka på menyvalet Mötesanteckningar på menyfliken Möte i kalenderbokningen.
Tips!
Du kan klicka på menyvalet Mötesanteckningar både innan och efter du har skickat i väg kallelsen.
- Välj sedan i vilken anteckningsbok anteckningar ska sparas, det finns två alternativ:
Välj Dela anteckningar med mötet om OneNote ska placera mötesanteckningarna i en delad anteckningsbok sparad i OneDrive eller på en gemensam nätverksenhet.
Välj Gör egna anteckningar om OneNote ska öppna en anteckningsbok sparad lokal på din dator.
- Välj var i anteckningsboken mötesanteckningarna ska sparas. En anteckningsbok kan innehålla flera Avsnitt precis som en pärm kan ha ett pärmregister.
- Markera avsnittet och avsluta med OK.
Mötesdetaljerna från Outlook infogas på en ny sida i anteckningsboken.
Du kan nu använda kryssrutorna för att bocka i vilka som kom på mötet och sedan börja föra anteckningar.
Hämta mötesinformation från Outlook till OneNote
Är du redan i din anteckningsbok i programmet OneNote kan du istället klicka på ikonen Mötesinformation längst till höger på menyfliken Start och en lista på dina närmaste möten visas. Det går även att bläddra till en specifik dag för att välja ett möte.
Välj ett kommande möte så hämtas mötesinformationen in på den sidan markören befinner sig på.
I mötesinformationen finns en Länk till Outlook-objektet. Klicka på länken så öppnas kalenderbokningen i Outlook.
Skicka e-post med minnesanteckningar från mötet
När du har skrivit klart mötesanteckningarna kan du skicka iväg anteckningarna i ett e‑postmeddelande direkt inifrån OneNote.
- Klicka på Skicka sida via e-post på menyfliken Start.
Då skapas ett nytt meddelande i Outlook och e-postadresserna till de som var inbjudna till mötet fylls i med automatik.
Om du har bifogat bilder, länkar och dokument inne i anteckningarna i OneNote bifogas de också.
- Du behöver bara trycka på Skicka för att mötesanteckningarna ska skickas iväg.
Du kan till och med hinna skicka iväg anteckningarna redan innan du lämnar möteslokalen!